دشمن در پی پاشیدن بذر یاس و نا امیدی در جامعه است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دشمن در پی این است که بذر یاس و ناامیدی در جامعه بپاشد و خدمات دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ناکارآمد نشان دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در دیدار اعضای شورای قضایی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کارکنان و قضات دادگستری سرداران سنگر عدالت هستند و تلاش‌های زیادی برای اجرای عدالت و حل و فصل خصومت‌ها و رسیدگی به پرونده‌های قضایی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: برنامه‌های مختلفی در هفته قوه قضاییه از یکم تا هفتم تیرماه برگزار می‌شود و امیدآفرینی مهمترین هدف برای اجرای برنامه‌هاست. حمیدی تصریح کرد: دستگاه قضایی دستگاهی پویاست و با استفاده از تجربه، علم، دانش و فناوری‌های روز خدمات ارزشمندی را به مردم ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه، دشمن در پی این است تا بذر یاس و نا امیدی در جامعه بپاشد و خدمات دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ناچیز و ناکارآمد نشان دهد بر ارایه عملکرد‌ها و بیان خدمات در برابر توطئه دشمنان تاکید کرد.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: قوه قضاییه مدت‌هاست از روزمرگی خارج شده و با برنامه‌ریزی گام برمی‌دارد و حرکت می‌کند.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان وضعیت مطلوب و قابل دفاعی در بین استان‌ها دارد گفت: ۱۵ ابرچالش در سند تحول قوه قضاییه آمده و راهبرد‌هایی برای رفع آن‌ها مشخص شده است

حمیدی در ادامه افزود: ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش حجم کاری قضات و کارکنان، کاهش دعاوی، توجه به زندان‌ها و رسیدگی بیشتر به زندانیان از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی برای امیدآفرینی است.

 نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت: جایگاه قضا در نگاه دینی ما بسیار رفیع است و هر چه منصب‌ها قوی‌تر باشند، ماموریت‌های سخت‌تری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی افزود: قضاوت منصبی الهی‌ست و خداوند قاضی و داور حقیقی است و حق داوری از آن خداست، انبیا، ائمه الهی، جانشین امام و بعد هم قضات با اذن وارد داوری می‌شوند.

وی گفت: دستگاه قضا، داوری می‌خواهد که از جان، مال و آبروی انسان‌ها صیانت کند و قاضی نیز در حکم عادلانه سهیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.