پایان نشست مدیران و استادان شاهد دانشگاه های علوم پزشکی کشور

نشست هم اندیشی آموزشی مدیران و استادان حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد پایان یافت.

دبیر اجرایی این نشست اظهار کرد: در این نشست دو روزه ۵ کارگروه تخصصی با عناوین «تشکیلات، منابع و فناوری»، «فرهنگی و فوق برنامه»، «بیان چالش‌های آموزشی»، «تبیین اهداف آموزشی» و نیز آموزشی مشاوره و هدایت تحصیلی «برگزار شد.

دکتر هاشمی نژاد گفت: بررسی چالش‌های ساختاری و برنامه‌های اجرایی در مدیریت‌های شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از جمله اهداف برگزاری این کارگروه‌ها به شمار می‌رود.

او مخاطب این کارگروه‌های تخصصی را اساتید مشاور، مدیران و کارشناسان حوزه شاهد و ایثارگر دانست و خاطرنشان کرد: خدمات بهتر در حوزه شاهد یکی دیگر از این اهداف به شمار می‌رود.

***************
معاون آموزشی وزیر و رئیس ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست اظهار کرد: وظیفه اصلی ما تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است و در همین راستا نیازمند یک برنامه‌ریزی ویژه در زمان تحصیل برای دوره پس از فارغ‌التحصیلی هستیم.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد گفت: مهمترین کاری که حوزه شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید ویژه دکتر عین‌اللهی داشتیم رفع مشکلات ۵۰ هزار دانشجوی این حوزه بوده که معادل یک پنجم مجموع ۲۵۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستند.

او تصریح کرد: وظیفه اصلی ما تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده و این کار باید از همان ترم اول انجام شود و مشکلات آن‌ها نباید صرفاً به کمیته‌های تخصصی ارجاع شود.

رئیس ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های حوزه شاهد و ایثارگر باید حول تقویت بنیه علمی و آموزشی دانشجویان مرتبط با این حوزه باشد، خاطرنشان کرد: ما در معاونت آموزشی وزارتخانه از ظرفیت خانواده معزز شهدا و ایثارگران استفاده کرده‌ایم تا ضمن آشنایی بهتر با مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر، بهترین اقدام را در جهت رفع مشکلات صورت دهند.

دکتر باقری‌فرد اضافه کرد: رفع مشکلات حوزه شاهد و ایثارگر صرفاً با تامین بودجه محقق نمی‌گردد و باید قبل از هر کاری یک برنامه‌ریزی درست و با هدف مشخص با استفاده از ظرفیت اساتید و راهنمایی‌های سازنده استاد مشاور‌ها داشته باشیم.

او بابیان اینکه نقش اساتید و مشاوران بر هیچکس پوشیده نیست، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن رفع نیازها، شاهد معدل بالا و عدم مشروطی باشیم.

باقری فرد بیان کرد: ما همچنین باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای دوره پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در زمان تحصیلشان داشته باشیم تا خانواده معزز شهدا و ایثارگران طبق درصد معین شده جذب و به‌کارگیری شوند.

او افزود: البته باید فردی که هیات علمی می‌شود دارای صلاحیت علمی و اخلاقی باشد، به‌خصوص در حوزه پزشکی که با جان مردم سر و کار دارد و اگر اثر مثبت نباشد مشکلات و موج‌های منفی زیادی ایجاد می‌شود، ما ظرفیت ۲۰ درصد را برای خانواده معزز شهدا و ایثارگران اعلام کردیم و اگر ظرفیت حداکثری را در این گروه ببینیم می‌توانیم این سقف را به ۳۰ درصد برسانیم.

در آیین اختتامیه هم اندیشی آموزشی مدیران و اساتید حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از حدود ۱۰۰ نفر از اساتید مشاور برتر تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.