تشکیل ۱۱۸۷ پرونده تمام الکترونیک در منوجان

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: طی پارسال یک هزار و ۱۸۷ فقره پرونده به صورت تمام الکترونیک در این شهرستان تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سامان افشارمنش افزود: برگزاری ۱۷۲ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک نیز از دیگر اقدامات این حوزه قضایی در زمینه بهره گیری از ظرفیت سامانه‌های الکترونیک و توسعه دادرسی الکترونیک بوده است.

او ضمن اشاره به ورود ۱۷ هزار و ۲۵۳ پرونده به حوزه قضایی شهرستان منوجان طی سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این مدت ۱۷ هزار و ۲۶۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

افشارمنش استفاده حد اکثری از تاسیسات حقوقی نظیر تعلیق، تخفیف مجازات، تعویق و... و رسیدگی خارج از نوبت به آن‌ها و صدور ۲۹۶ فقره قرار تعویق صدور حکم را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه قضایی برشمرد و تصریح کرد: اعطای مرخصی به زندنیان واجد شرایط در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تصویب ۲۰ پابند الکترونیک و استفاده از آن به میزان ۱۹ مورد نیز طی پارسال محقق شده است.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان بیان کرد: طی پارسال همچنین اقدامامی از جمله برگزاری مستمر ملاقات‌های مردمی، تشکیل جلسات درون سازمانی به منظور تبیین ضرورت احترام به ارباب رجوع، پیگیری ثبت دقیق و صحیح اطلاعات در پرونده ها، دیدار با اصحاب رسانه و تبیین و تشریح اقدامات دستگاه قضایی و اعلام برنامه ها، بازدید از زندان، ملاقات چهره به چهره با زندانیان و پیگیری مشکلات آن‌ها به صورت هر دو هفته یک مرتبه انجام شده است.

افشارمنش به برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز اشاره کرد گفت: در این رابطه ۹۸۱ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال جمع آوری شده است.

او برگزاری دو جلسه شورای پیشگیری با ۱۳ مصوبه و پیگیری آن‌ها تا حصول نتیجه و حضور در مساجد و شرکت در برنامه‌های فرهنگی شهرستان منوجان و برگزاری مراسم زیارت عاشورا به صورت متناوب در دادگستری و دعوت از ائمه جماعات برای ایراد سخنرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی پارسال جلساتی با سران طوایف برای صلح و سازش خصوصا صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمدی برگزار شده است که در نهایت موفقیت در اخذ رضایت از دو خانواده مقتول در دو فقره پرونده و نیز اخذ مهلت در اجرای قصاص از اولیاء دم در دو پرونده دیگر و پیگیری اصلاح ذات البین حاصل شده است.

این مقام قضایی به اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال نیز اشاره و بیان داشت: در این زمینه رفع تصرف از ۲۲ هکتار از اراضی ملی در شهرستان منوجان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.