تامین بخشی از اعتبار مرمت مسجد جامع گرگان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران اقداماتی برای مرمت و بهسازی بناهای تاریخی با کاربری عمومی در دستور کار دارد.

مهدی ملک در نشست بررسی طرح مرمت مسجد جامع گرگان گفت: مسجد جامع گرگان یکی از بنا‌های تاریخی و با اهمیت گرگان است که دستگاه‌های ذیربط در قالب اقدام مشترک نسبت به تامین اعتبار احیا و بهسازی آن اقدام کرده اند.

او  با بیان اینکه هزینه‌های کلی مرمت این بنا توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی حدود ۱۷ میلیارد تومان تخمین زده شده است گفت: با توجه به هزینه‌های مرمت و استحکام‌بخشی مسجد جامع گرگان، عملیات مرمت باید به‌صورت فازبندی اجرایی شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: باید با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در راستای مرمت این اثر تاریخی اقدام شود.

ملک همچنین گفت: مطالعات جامع سازه‌ای و مرمت مسجد جامع گرگان باید در اسرع وقت آماده شود و ما نیز در ستاد بازآفرینی شهری کمک و همراهی لازم را خواهیم داشت.

او  افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران اقداماتی برای مرمت و بهسازی بناهاتی تاریخی با کاربری عمومی در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در سال‌های اخیر، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مرمت ۳۳ طرح در بافت تاریخی گلستان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران صرف شده است.

ملک همچنین گفت: در حال حاضر تکمیل بهسازی مدرسه صالحیه گرگان، تکمیل بهسازی امام زاده نه تن و انعقاد قرارداد برای بهسازی تکیه نعلبندان جزو طرح های فعال این شرکت در گلستان بوده که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می‌شود.

 نشست بررسی طرح مرمت مسجد جامع گرگان عصر شنبه ۲۷ خردادماه با حضور منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید حسین میبدی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علوی گرگانی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، مدیرکل میراق فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان، و معاون زیربنایی شهرداری گرگان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.