اندونزی ۱۳ رادار نظامی دوربرد از شرکت فرانسوی می‌خرد

اندونزی رادار‌های دوربرد پیشرفته با قابلیت رصد همه انواع تهدید‌ها از جمله جت و موشک گرفته تا هلی‌کوپتر‌ها و پهپادها، از فرانسه می‌خرد.

شرکت دفاعی دولتی اندونزیایی (PT Len Industri) امروز (یکشنبه) اعلام کرد اندونزی ۱۳ رادار نظامی دوربرد را به «تالس» تولیدکننده فرانسوی، سفارش داده است تا تلاش‌های نظارتی فضای هوایی در سراسر مجمع‌الجزایر عظیم خود را تقویت کند.

به گزارش «دیفنس پست»، رادار‌های گراند مستر ۴۰۰ آلفا (GM۴۰۰a) به ارتش اندونزی این امکان را می‌دهد که از یک تصویر هوایی منفرد که همه انواع تهدیدها، از جمله جت و موشک گرفته تا هلی‌کوپتر‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین را تشخیص دهد.

در حالی که هزینه هر رادار چند ۱۰ میلیون دلار است، مبلغ این قرارداد که چندین سال طول می‌کشد، فاش نشده است.

رئیس تالس به خبرگزاری فرانسه گفت که GM۴۰۰a یک رادار متحرک با برد ۵۱۵ کیلومتر (۳۲۰ مایل) است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای مدیریت حجم عظیمی از داده‌های دریافتی استفاده می‌کند.

رئیس شرکت فرانسوی مدعی شد: «خرید ۱۳ رادار آخرین نسل، نشان دهنده نگرانی اندونزی برای نظارت بر حریم هوایی اطراف خود است که مستقیماً با وضعیت هند و اقیانوس آرام مرتبط است، جایی که چین جاه‌طلبی‌های خود را ابراز می‌کند.»

در این قرارداد تالس می‌تواند رادار‌ها و سیستم رایانه‌ای را برای پردازش اطلاعات دریافتی بسازد. PT Len مسئول ساخت ایستگاه‌هایی است که تجهیزات در آن نصب می‌شوند و همچنین اجزای خاصی از رادارها.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
چرا از فرانسه . بیا ما بهترشو بهت میدهیم .
آخرین اخبار