تشکیل و آغاز به کار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل و آغاز به کار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی استان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در جلسه‌ای با حضور روسای تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان کرمانشاه در پایانه مرز رسمی خسروی با اشاره به در پیش بودن گنکره عظیم اربعین حسینی، گفت : مرز رسمی خسروی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین گذرگاه رسمی کشور برای تردد زائران به کربلای معلا و عتبات عالیات و از امن‌ترین مرز‌های عزیمت به عراق است که باید این ظرفیت عظیم و زیرساخت‌های بسیار خوب آن را برای هم وطنانمان بازگو کنیم.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد فرهنگی است و این سازمان به عنوان دبیر آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور اکنون بر محور‌های ۶ گانه از جمله جهاد تبیین، عفاف و حجاب و فرزندآوری و نشر خوبی‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را شروع کرده که تلاش بر این است تا آثار این خوبی‌ها در جامعه نمایان و شناسانده و باعث نشاط و امید در جامعه شود.

او گفت: در رابطه با اربعین باید از نقطه ورودی به استان کرمانشاه در کنگاور تا نقطه خروج از کشور در مرز خسروی با نصب پرچم و کار فرهنگی یک فضای معنوی به خود گیرد تا فضای اربعینی استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا کاملا نمود داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر دیوار نویسی و نصب پرچم‌ها و فضاسازی، مواکب متعددی نیز برپا خواهد شد ضمن اینکه خیمه‌های برپایی نماز و پاسخگویی به سوالات شرعی و حضور روحانیون و ائمه جماعات در مواکب و حضور مداحان نیز از دیگر برنامه‌های قرارگاه فرهنگی اربعین است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: ما باید از ظرفیت اربعین برای تقویت باور‌های دینی و اخلاقی و انسانی، تقویت وحدت بین مذاهب و همچنین مقابله با توطئه‌های دشمن و معرفی چهره زیبای دین و قیام بزرگ عاشورا با محوریت مردمی استفاده کنیم.

وی بر راه اندازی جریان بزرگ غدیر و راهپیمایی غدیر در جای جای استان کرمانشاه تاکید کرد.

وی گفت: هفته آینده با نصب پرچم‌های عزا و اربعین از قصرشیرین به سمت مرز خسروی به طور رسمی فضا سازی اربعین در قصرشیرین آغاز می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.