جشنواره تلویزیونی مستند پرمخاطب‌ترین جشنواره مستند کشور است

نشست خبری هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند با رونمایی از پوستر این رویداد امروز، یکشنبه ۲۸ خرداد برگزار شد.

فریادرس، قائم مقام شبکه مستند و دبیر جشنواره  گفت: هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس مستند و مستندنگاری برگزار می‌شودو  بخش مجموعه مستند برای ما مهم است. چون مجموعه‌های مستند فقط در تلویزیون پخش می‌شود. اثر ارسالی باید تولید ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد باشد. این فیلم‌ها فقط داوری می‌شوند و نمایشی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با شهر‌های شیراز، تبریز و آبادان هستیم و هنوز گزینه نهایی مشخص نیست. یک سری حامی مالی داریم و سازمان سینمایی سوره، شهرداری تهران و شرکت نفت در کنار ما خواهند بود.

فریادرس درباره  آخرین مهلت ثبت نام و ارسال گفت:  ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر خواهد بود، پخش آثار شهریور از شبکه مستند شروع می‌شود. دو ماه شبکه درگیر پخش است. ساعت پخش هم ۲۱ و ۲۴ تعیین شده است. بنا داریم فضا‌هایی خارج از فضای تلویزیون هم برای نمایش آثار داشته باشیم. آبان یا آذر نیز اختتامیه برگزار می‌شود که تاریخ اختتامیه دقیق به زودی مشخص می‌شود.

وی با اعلام این خبر که جوایز در بعضی بخش‌ها دو برابر شده است، گفت: به برگزیده داوران در بخش فیلم کوتاه مستند ده میلیون تومان تقدیم می‌شود. جایزه بخش مستند نیمه بلند هم ۱۷ میلیون تومان تعیین شده است. به برگزیده بخش مجموعه مستند نیز ۲۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.

میرتیموری دبیر اجرایی جشنواره مستند تلویزیونی گفت: با افتخار باید بگویم که جشنواره تلویزیونی مستند تنها جشنواره مستندی است که همه بخش‌های مستند را پوشش می‌دهد. مسیر این رویداد تا دوره هفتم بسیار پر فراز و نشیب بود و در طول این سال‌ها آثار خیلی زیادی ارسال شده و هر سال پایش و رصدی جدی درباره آثار داریم.

وی افزود: از امروز دوستان فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند و ممکن است زمان ارسال آثار تمدید شود. زمان پخش آثار هم قطعا شهریور است و تاریخ دقیق به زودی اعلام می‌شود.

فریادرس درباره هیات انتخاب عنوان کرد: در هر جشنواره‌ای میزان کیفیت را هیات انتخاب و داوری مشخص می‌کنند و مدعی هستیم که این افراد از بهترین‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.