سفیر زیمبابوه:

آماده همکاری بیشتری با اصفهان هستیم

سفیر زیمبابوه گفت: آماده همکاری با اصفهان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان هستیم.

سفیر زیمبابوه با اشاره به ظرفیت‌های اصفهان در بخش تجارت گفت: ایران کشوری توسعه یافته است و استان اصفهان نیز از لحاظ توسعه در ایران حرف نخست را می‌زند و به دنبال ارتقا و توسعه همکاری‌ها هستیم.

برایت کوپمبا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان افزود: زیمبابوه نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و این موضوع فصل مشترکی میان این کشور و اصفهان است.

سفیر زیمبابوه با تاکید بر اینکه ایران و زیمبابوه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی همیشه حامی یکدیگر بوده اند، گفت: تحریم‌ها نباید سبب نا اُمیدی ما شود بلکه می‌توانیم ارتباط قوی‌تری با یکدیگر داشته باشیم.

او  با بیان اینکه دولت ایران در زمینه‌های مختلف نانوفناوری و گردشگری در حال افزایش ظرفیت هاست، گفت: تعدادی از دانشجویان زیمبابوه به اصفهان خواهند آمد تا در رشته‌های نانو فناوری تحصیل کنند و تجربه بیاموزند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه استان اصفهان با فعالیت حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی سهم قابل توجهی از تولیدات ایران را به خود اختصاص داده است، گفت: این استان به لحاظ علم و فناوری و برخورداری از دانشگاه‌های برتر نیز جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد.

سید رضا مرتضوی دیگر نقطه قوت استان اصفهان را در بخش فرهنگی دانست و افزود: اماکن تاریخی و میراثی متعددی در استان اصفهان وجود دارد که بخش‌هایی از این خطه را به موزه تبدیل کرده است.

او با اشاره به نهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک میان ایران و زیمبابوه، گفت:: ظرفیت‌های جدیدی برای همکاری میان ۲ کشور فراهم شده که امیدبخش است.

در این دیدار در باره گسترش روابط میان کشور زیمبابوه با ایران با محوریت اصفهان گفتگو و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اصفهان آبروي ایران
آخرین اخبار