استقبال ۳۶۳۶ نفری قرآنیان فارس از مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در رشته‌های آوایی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن ۲۲ خردادماه بود، اما ثبت‌نام در رشته‌های معارفی همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

سیدامیرعباس جلالی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در رشته‌های آوایی ۲۲ خردادماه بود که در این رشته‌ها از استان فارس یک هزار و ۶۲۶ نفر ثبت‌نام کردند.

او زمان برگزاری مرحله شهرستانی این رشته‌ها را تیرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اعلام شده، ۴۵۰ نفر آقا و یک هزار و ۱۷۷ خانم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه این رشته‌ها شامل حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان هستند که به‌صورت منطقه‌ای برگزار خواهند شد، گفت: در بخش آقایان ۱۰۴ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۵۷ نفر در رشته قرائت تحقیق، ۱۰۰ نفر در رشته دعاخوانی، ۷۱ نفر در رشته اذان، ۳۹ نفر در رشته حفظ ۵ جزء، ۳۷ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۱۸ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۲۴ نفر در رشته حفظ کل ثبت‌نام کرده‌اند.

او گفت: در بخش بانوان، ۳۱۸ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۵۵ نفر در رشته قرائت تحقیق، ۱۴۹ نفر در رشته دعاخوانی، ۲۷۷ نفر در رشته حفظ ۵ جزء، ۲۲۵ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۸۹ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۶۳ نفر در رشته حفظ کل ثبت‌نام کرده‌آند.

جلالی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در رشته‌های معارفی تا ۳۱ خردادماه جاری تمدید شده است، گفت: این رشته‌ها در رشته‌های معارفی شامل رشته ترجمه سوره یس و الرحمن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف قرآن کریم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس زمان برگزاری آزمون معارفی را ۲۹ تیرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این آزمون به‌صورت حضوری و تستی برگزار خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: تاکنون تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم از استان فارس سه هزار و ۶۳۶ نفر است و این استان از لحاظ تعداد ثبت‌نامی بعد از استان‌های خراسان‌رضوی و اصفهان در رتبه سوم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.