پیش بینی پارکینگ برای بدرقه کنندگان حجاج در همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ۲ پارکینگ با ظرفیت هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در فرودگاه همدان برای بدرقه کنندگان حجاج پیش بینی شده است.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: با این وجود انتظار می‌رود برای پیشگیری از ترافیک تنها یک خودرو زائر خانه خدا را به فرودگاه منتقل و بدرقه کند.

او گفت: اعزام حجاج بیت الله الحرام به سرزمین وحی از فردا یکشنبه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و نخستین پرواز از فرودگاه همدان به سمت عربستان ساعت هفت و ۱۰ دقیقه صبح صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با بیان اینکه تمهیدات ترافیک برای تسهیل در تردد زائران پیش بینی شده است تاکید کرد: ۲ پارکینگ در داخل محوطه فرودگاه در نظر گرفته شده که بدرقه کنندگان می‌توانند از درب اصلی وارد حیاط فرودگاه شده و هنگام خروج هم از این در خارج شوند.

جمالی گفت: مسیر منتهی به نمایشگاه بین المللی نیز برای پارک وسایل نقلیه پیش بینی شده و شهروندان می‌توانند خودروی خود را در این مسیر ایمن پارک کنند.

او گفت: به منظور پیشگیری از بروز گره‌های ترافیک و حوادث احتمالی، عوامل پلیس راهور اجازه توقف و پارک خودرو در حاشیه درب فرودگاه و میدان فرودگاه را نمی‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: رانندگانی که اقدام به پارک وسیله نقلیه در محل‌های ممنوعه می‌کنند خودروی آن‌ها توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود.

سه هزار و ۹۰۰ زائر سرزمین نزول قرآن از تاریخ ۲۸ خرداد امسال و در قالب ۱۶ عملیات پروازی به مدت پنج روز از فرودگاه همدان به حج تمتع مشرف می‌شوند که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از حجاج اهل استان همدان و مابقی از استان کردستان هستند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار