کارگردان فیلم سینمایی «عروسی مردم»:

اکران زود هنگام فیلم‌های سینمایی آرزوی دست نیافتنی است

توکلی گفت: اکران به موقع فیلم سینمایی به آرزوی دست نیافتنی خیلی از فیلمسازان تبدیل شده است.

فیلم سینمایی «عروسی مردم» درباره دختر و پسری است که تصمیم می‌گیرند برای سرگرمی به عروسی‌های مردم می‌روند تا خوش بگذرانند. این فیلم دومین فیلم مجید توکلی بعد از «متولد ٦٥» است که جمیله دارالشفایی فیلمنامه آن را بر اساس طرح توکلی نوشته است. 

داستان فیلم «متولد ٦٥» هم درباره دختر و پسری بود که به خانه‌های مردم می‌رفتند و تصمیم می‌گرفتند ادای زن و شوهر‌های پولدار را در بیاورند.

مجید توکلی، کارگردان فیلم سینمایی «عروسی مردم» در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره اکران این فیلم بعد از ۳ سال وقفه گفت: شما هر زمان بخواهید به عروسی بروید یا فیلم عروسی را ببینید جذاب است، مگر اینکه ازدواج پایان تلخی داشته باشد. از آنجایی که داستان این فیلم در عروسی می‌گذرد، برای هر زمان کارکرد دارد و تاریخ مصرفش تمام نمی‌شود.

عروسی مردم

توکلی درباره اکران به موقع فیلم توضیح داد: همه به دنبال اکران به موقع فیلمشان هستند. با این وضعیت سرمایه‌گذار راحت‌تر وارد سینما می‌شود و بخش خصوصی قوت می‌گیرد. اما این آرزوی دست نیافتنی خیلی از فیلمسازان است. چراکه مانند هر صنف و شغلی اکران فیلم به رابطه نیاز دارد و افرادی که شرایط و وابستگی بیشتری دارند، می‌توانند زود فیلمشان را اکران کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «عروسی مردم» درباره نقش سینمادار در اکران فیلم‌های سینمایی بیان کرد: در کشور ما سینمادار تعیین‌کننده اکران فیلم‌های سینمایی است و تصمیم می‌گیرد که چه فیلم‌های اکران شود. زمانی به ایده «عروسی مردم» رسیدم که دیدم در کشور ما بعد از ساعت ۲۳ مکانی باز نیست و تقریباً زیست شبانه در شهر نداریم. اگرچه در شهر‌های شمالی به دلیل توریستی بودن بعضی از مکان‌های مرتبط با خوراک باز است، ولی در شهر‌های دیگر زیست شبانه نداریم. موضوعی که بار‌ها در شورای شهر مطرح شد و موافقان و مخالفان زیادی داشته است.

به گفته وی، دختر و پسر فیلم «عروسی مردم» تصمیم می‌گیرند به عروسی‌های مردم بروند و به عنوان مهمان بی دعوت خوش بگذرانند. بعد از فیلم «متولد ۶۵» این ایده دومین نگاه به موضوعات اجتماعی - اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار