امام جمعه کاشان:

ازدواج موجب ثبات و امنیت اجتماعی می‌شود

امام جمعه کاشان گفت:ازدواج باعث ثبات و امنیت اجتماعی است و اگر به درستی انجام شود تمام مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: عالی‌ترین نوع ازدواج همین ازدواج دانشجویی است که کم هزینه و آسان است.


حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی خطاب به زوج‌های جوان افزود: اگر توقعات بی جا را کنار بگذارید، محبت و مودت به زندگی شما سرازیر می‌شود که همین اساس حفظ زندگی در چارچوب عشق و علاقه است.


او گفت: سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع) از مناسبت‌های هفته است، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ فرمودند که دین اسلام بر ازدواج آسان تاکید کرده، اما گاهی در مقابل این روش بر انجام تکلف آمیز ازدواج اصرار می‌شود، معظم له فرمودند که این چشم و همچشمی جاهلانه باید پایان یابد.


امام جمعه کاشان افزود:نگاه به ازدواج باید الهی باشد، دختران و پسران باید ازدواج را آسان بگیرند، اگر عروس و داماد اراده ازدواج آسان داشته باشند کسی نمی‌تواند ازدواج با هزینه سنگین را به آن‌ها تحمیل کند.


حجت الاسلام حسینی گفت: ۲۶ خرداد سال ۱۳۴۴ سالروز شهادت شهدای والامقام شهیدان بخارایی، نیک نژاد، صفار هرندی و امانی است، این چهار شهید در زمان اعدام قرآن می‌خواندند، سالروز شهادت شهید چمران از دیگر مناسبت‌های هفته است، این شهید بزرگوار آنچنان جایگاهی داشت که امام خمینی (ره) گاهی اوقات می‌فرمودند که من دلتنگ چمران شده ام.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار