تولید سالانه ۴۰ میلیون گل شاخه بریده در استان اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه ۴۰ میلیون گل شاخه بریده در گلخانه‌های استان اردبیل تولید می‌شود.

رحیم یوسفی گفت: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای از استان‌های پیشرو به شمار می‌رود به طوری که ۹۵ هکتار سطوح گلخانه‌ای در استان بهره‌برداری شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: از این میزان ۱۵ واحد به مساحت ۵.۵ هکتار و با اشتغالزایی افزون بر ۳۰۰ نفر زیر کشت انواع گل‌های شاخه بریده خصوصاً واریته‌های تجاری گل رز قرار دارد.

به گفته او، تولید گل شاخه بریده با رعایت قوانین علمی و مهندسی در ساخت گلخانه‌های مناسب کشت و مدیریت آن با روش‌های نوین توانسته به یکی از مشاغل سودآور تبدیل شود.
یوسفی با اشاره به شرایط و ظرفیت‌های استان اردبیل در تولید انواع گل گفت: یکی از عوامل اصلی تعیین کیفیت گل‌های شاخه بریده، دما است که مناطق تولید در استان اردبیل با دارا بودن متوسط دمای شبانه حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد و دمای روزانه ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بهترین شرایط را در این زمینه دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: همچنین کوهستانی بودن و وجود اختلاف ارتفاع از سطح دریا و اختلاف درجه حرارت شب و روز این استان به‌ویژه در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، خلخال و نمین باعث شده استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید کننده گل رز شاخه بریده با کیفیت باشد.

یوسفی گفت: استقبال از گل‌های تولیدی گلخانه‌داران و پرورش‌دهندگان گل استان اردبیل بسیار بالاست و اغلب تولیدات استان در بازار‌های تهران و تبریز به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.