همه محصولات غذایی در زنجان نشانگر تغذیه دریافت کردند

مسئول نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: همه محصولات غذایی در زنجان به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان نشانگر رنگی تغذیه دریافت کردند.

لاله احرامی مسئول نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: درج نشانگرهای رنگی بر روی همه محصولات غذایی اهمیت بسزایی دارد و شهروندان را در هنگام خرید یک محصول برحسب میزان انرژی، نمک، قند، چربی و اسید چرب ترانس راهنمایی می کند.

وی اضافه کرد: برچسب محصولات غذایی به سه رنگ سبز، نارنجی یا قرمز مشخص می شود که اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در ۱۰۰ گرم از محصول را نشان می دهد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه نشانگر رنگ سبز به معنی "کم" است، ادامه داد: محصولات غذایی که از نظر میزان قند، نمک، چربی، اسید چرب ترانس و انرژی در محدوده سبز قرار دارند سالمتر هستند.

وی با بیان اینکه رنگ نارنجی به معنی "متوسط" است، اظهار داشت: انتخاب محصولاتی که میزان قند، نمک، چربی، اسید چرب ترانس و انرژی آن با رنگ سبز نشان داده شده است، برای مصرف اولویت بیشتری دارند.

مسئول نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مفهوم نشانگر قرمز هم به معنی مقادیر "زیاد" در ماده غذایی است و باید دقت کرد با توجه به وضعیت جسمانی و تحرک بدنی، چه نوع محصولی انتخاب و مصرف شود.

به گفته این کارشناس، محصولاتی که حاوی مقادیر زیاد قند، نمک، چربی، اسیدچرب ترانس و انرژی هستند در برچسب غذایی با رنگ قرمز مشخص شده اند.

احرامی خاطرنشان کرد: نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی یک محصول نشان می دهد که یک محصول با چه ویژگی های تغذیه ایی تولید می شود که همه آنها مطابق با ضوابط سازمان غذا و دارو اجازه تولید دارند.

وی یادآور شد: محصولات غذایی در صورت نداشتن پروانه های بهداشتی، غیرمجاز بوده و قابل مصرف نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.