نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

آشنایی با شخصیت، سبک زندگی و سیره پیامبراکرم (ص) می‌تواند از طریق هنر تجلی یابد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌شناسی آنها، آشنایی با شخصیت، سبک زندگی و سیره پیامبراکرم (ص) از جمله مواردی است که می‌تواند از طریق هنر متجلی شود.

حجت الاسلام مصطفی محامی  در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره شعر نبوی از سری برنامه‌های جشنواره علمی فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان عنوان کرد: سیستان و بلوچستان دارای سرمایه‌های هنری و شاعران فرهیخته‌ای است که باید این هنرمندان در پیش نشست‌ها و پیش رویداد‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود مورد توجه قرار گیرند تا موجب رونق جشنواره‌هایی مانند شعر نبوی باشند وحتی افراد خاص و شناخته شده به صورت خصوصی دعوت شوند و از آن‌ها راهکار گرفته شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اینکه برای گسترش کمّی و مشارکتی از شاعران برجسته دعوت شده، بسیار عالی است و باید در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا نسل جدید و جامعه هدف را با این جشنواره و مضامین اسلامی مأنوس کند و ارتباط در جشنواره بهانه‌ای برای استمرار ارتباط با شعرا در طول سال باشد.

حجت الاسلام مصطفی محامی  خاطرنشان کرد: بیان مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب‌شناسی آنها، آشنایی با شخصیت پیامبر اکرم (ص)، سبک زندگی و سیره حضرت رسول (ص) از جمله مواردی است که می‌تواند از طریق هنر متجلی شود.

همچنین در ابتدای این دیدار مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز با ارائه گزارش برگزاری دو جشنواره قبلی شعر نبوی در استان گفت: احکام شورای سیاستگذاری این جشنواره که همزمان با عید سعید مبعث در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، صادر شده و اکنون دبیرخانه سومین دوره این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده تا در زمینه جذب شاعران بهتر از قبل اقدام کند.

وی عنوان کرد: در سومین جشنواره شعر نبوی از شاعران تراز اول کشور در زمینه حضور، شعرخوانی و داوری استفاده و اشعار در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان و استادان دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار