ثبت لحظه‌های باشکوه از حیات وحش در گیلان

مدیرکل محیط زیست گیلان از ثبت تصاویر زیبا و باشکوه از حضور گونه‌های جانوری در یکی از زیستگاه های شهرستان رودبار خبر داد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تصاویری زیبا و بی نظیر از حضور پلنگ، خرس، شوکا، گربه جنگلی و دارکوب سیاه در یکی از زیستگاه‌های شهرستان رودبار ثبت شده است.

او افزود: این اقدام با همکاری پویش مردمی حیات وحش گیلان و مأموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر، از غنای تنوع زیستی این استان حکایت دارد.

مدیرکل محیط زیست گیلان با ابراز خرسندی از این موضوع، آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه‌های ارزشمند اعلام و اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه‌های جانوری در این زیستگاه باشیم.

به گفته عشوری، شهرستان رودبار به واسطه بهره مندی از عرصه های طبیعی  بکر  و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه های انواع حیات وحش در استان گیلان است که  پایش مناطق و ثبت گونه های حمایت شده و ارزشمند یکی از وظایف این اداره محسوب می شود. 

او تصریح کرد: لذا به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از این گونه ها  مقرر است  با ادوات ثبت تصویر نظیر دوربین های تله ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار، جزییات دقیقی از پراکنش و مهاجرت های درون منطقه ای این گونه ها به دست آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.