از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار رونمایی شد

امشب با حضور مسئولان استانی از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار رونمایی شد.

آیین رونمایی از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور حجت الاسلام و المسلیمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و احمد علیرمضانی مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان، محسن روحی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جعفری مدیرکل اداره پست در مسجد جواد الائمه(ع) این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمان در این آیین گفت: ترویج مکتب امام حسین (ع) در مسیر ترویج دین اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام (ص)  نیاز به جهاد تبیین دارد.

او افزود: یکی از ابزار انتقال مفاهیم دینی، بحث تعزیه می باشد و تعزیه ده زیار در این جهاد پیشتاز است و من به سهم خودم از برگزاری این مراسم قدردانی می کنم.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان گفت: بازسازی و گسترش ورودی و خروجی روستای ده زیار و ایجاد فضای بزرگ مختص اجرای تعزیه در دستور قرار گرفته است.

ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار گفت: دهمین دوره سوگواره ملی تعزیه با استقبال خوب گروه‌هایی از تهران، اصفهان، قم، قزوین، اراک و کرمان به مدت ۱۳ شب از ۱۰ خرداد آغاز شده است و تا ۲۲ خرداد ماه در روستای ده زیار ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۰ سال است که مراسم تعزیه در مسجد جواد الائمه (ع) برگزار می شود و هر شب جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر در این مراسم شرکت می کنند، بیان داشت: امشب از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار رونمایی شده است که این  پوستر به ۵ زبان انگلیسی، عربی، ترکی، افغانستانی، هندی منتشر شده است.

انکوتی از مشکلات ورود و خروج روستا، نبود محل اسکان برا مهمانان، نبود مکان اختصاصی برای تمرین، کتابخانه مختص تعزیه و موزه تعزیه سخن گفت و تصریح کرد: ۲۲ خردادماه نفرات برتر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار  مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار