حضور در مجالس تعزیه ما را به واقعه کربلا نزدیک‌تر می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: حضور در مجالس تعزیه ما را به واقعه عظیم کربلا نزدیک‌تر می‌کند.

سعید ایرانمنش در حاشیه برگزاری دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین علیه‌السلام و ادامه همان مسیر است تا نهایتا به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسد و تا آن روز مسیر مجاهدت و شهادت پیوسته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مراسمی، چون تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام موجب ایجاد شور و اشتیاق در جامعه ما و پیگیری هر چه بهتر مسیر جهاد و شهادت می‌شود، گفت: با نظری مختصر به زندگی و سیره شهدای ما از جمله شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، نظم و امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای اغتشاشات و ... می‌بینیم که این شهدا و خانواده‌های آن‌ها همه اهل هیئت و برگزاری مراسم اهل‌بیت علیه‌السلام و اهل مراسم دعا و عزاداری برای اهل‌بیت (ع) به ویژه اباعبدالله علیه‌السلام هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این شهید بزرگوار در سیره عملی خود اهل برگزاری جلسات عزاداری اهل‌بیت (ع) بود و خود هم به ترویج و برگزاری این جلسات تاکید داشت. 

وی با اشاره به خاطره‌ای از حاج قاسم، گفت: در اوایل دهه هشتاد صحبتی را با شهید سلیمانی داشتم ایشان به من گفتند که در کشور‌هایی مثل سوریه و لبنان برگزاری جلسات برای اهل‌بیت (ع) بسیار کم است و من در راستای ترویج سیره اهل‌بیت (ع) و برای ادامه مسیر و راه این ائمه بزرگوار، در این کشور‌ها جلسات این چنینی ترتیب دادم، جوانان و مردم را دور هم جمع می‌کردیم تا با حضور آن‌ها برگزاری مراسم عزاداری اهل‌بیت (ع) انجام شود.

ایرانمنش با بیان اینکه چند روز قبل رهبر معظم انقلاب از شهدای اغتشاشات پاییز چند نفری را مثال زدند، ادامه داد: شهید طلبه‌ای داشتیم که با آن وضع فجیع به شهادت رسید و حتی حاضر نشد یک کلمه در رد نظام و اسلام و در رد ایمان و اعتقاداتش سخنی بگوید و همه این ایستادگی‌ها در الگو گرفتن از سیره اباعبدالله علیه‌السلام است و امیدوار هستیم که همه ما پیروان خوبی برای آن حضرت باشیم. 

وی با اشاره به اینکه شبیه خوانی و برگزاری مجالس تعزیه به دلیل استفاده از ابراز هنر، باعث می‌شود که افراد از نظر حس روانی خود را به صحنه عاشورا و حماسه و نهضت اباعبدالله علیه‌السلام نزدیک‌تر احساس کنند، گفت: واقعیت این است که هر چه خود را از نظر عاطفی به واقعه عظیم عاشورا نزدیکتر کنیم عملاً تاثیر معنوی و اخلاقی بیشتری در ما ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان با اشاره به برگزاری مجالس تعزیه در برخی از گلزار‌های شهدای سراسر استان، به ویژه در گلزار شهدای بین المللی کرمان، بیان کرد: امیدواریم برگزاری این مراسم معنوی و ارزشمند در این مکان‌های مقدس ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه از سراسر کشور از ۱۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

برچسب ها: تعزیه ، سوگواره ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.