شکار و صید در آذربایجان‌غربی ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری هیچ‌گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی این سازمان صادر نشده و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد می‌شود.

رضا معصومی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی از دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه شکار و صید موارد را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه محیط بانی گزارش دهند.

وی اضافه کرد: امسال بیش از هشت هزار و ۶۰۰ قطعه انواع صید و شکار غیرمجاز از متخلفان کشف شده که شامل انواع ماهیان، پرندگان و پستانداران بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: تمامی موارد بعد از کشف و ضبط و تشکیل پرونده به مراجع قضایی برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

آذربایجان‌غربی دارای افزون بر۶۸۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده است که ۱۰۲ هزار هکتار آن متعلق به منطقه مراکان خوی بوده و حدود ۱۱۰محیط بان مسوولیت حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.