آغاز طرح تشدید برخورد با عرضه کالا‌های بدون شناسه

طرح تشدید برخورد با عرضه کالا‌های بدون شناسه همزمان با سراسر کشور در ۳ حوزه لوازم خانگی، لوازم یدکی و لوازم دخانی از امروز در استان اصفهان آغاز شد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بازرسان نهاد‌های نظارتی شامل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، سازمان حمایت، تعزیرات و وزارت صمت در این طرح مشارکت دارند.

 
حمیدرضا دهقانی نیا افزود: بازرسان نهادهای نظارتی شامل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، سازمان حمایت، تعزیرات و وزارت صمت همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی در این طرح مشارکت دارند.
 
او گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه از مردم خواسته شده، نرم‌افزار سامانه جامع تجارت را درگوشی خود نصب‌کرده و کد رهگیری و شناسه کالا را یا با بارکد یا با ثبت دستی سنجش و بعد اقدام به خرید کنند.
 
دهقانی نیا افزود: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را در این خصوص در سامانه ۱۲۴ یا وب گاه سازمان حمایت یا وزارت صنعت،معدن و تجارت مطرح کنند که در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.حداقل جریمه برای کالا‌های قاچاق، علاوه بر ضبط کالا ، یک و نیم برابر جریمه است که با توجه به ارزش کالای قاچاق شده پلکانی محاسبه و کالای ضبط شده از تملیک مالک خارج می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.