حوزه‌های امتحان نهایی در استان سمنان به حفاظت فیزیکی تجهیز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های امتحانات نهایی استان به تجهیزات حفاظت فیزیکی تجهیز شدند، گفت: برای این تجهیزات یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عادل خالقی در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی شهر سمنان از تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی به تجهیزات الکترونیک خبر داد و ابراز داشت: با توجه به سهم ۴۰ درصدی نمرات آزمون امتحانات نهایی در کنکور سراسری لذا برای برقراری عدالت این تجهیزات خریداری و در حوزه‌های امتحانی نصب شدند.

وی بابیان اینکه نصب تجهیزات الکترونیک در چهارچوب قوانین کشوری و طبق آزمون نهایی است، افزود: این تجهیزات شامل مواردی نظیر دوربین مدار بسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب، حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برای نصب این تجهیزات یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: از این پس با نصب این تجهیزات تصحیح اوراق و فرایند حوزه اجرت کاملاً الکترونیکی انجام شده و سوالات فقط در داخل سالن و جلو چشم دانش آموزان بازگشایی و توزیع می‌شود.

خالقی ضمن بیان اینکه هفت هزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم در استان سمنان امتحانات نهایی خود را می‌گذرانند، تصریح کرد: این تجهیزات مذکور در ۴۲ حوزه امتحانی و ۱۱ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان سمنان استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.