بازسازی ۴۳۶ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اردبیل

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: ۴۳۶ واحد مسکونی در قالب بافت فرسوده شهری در نقاط مختلف این استان بازسازی و بهره برداری شد.

محبوب حیدری گفت: عملیات بازسازی و نوسازی این واحدها در قالب ۲۸ طرح خودمالکی بافت فرسوده از سال ۱۴۰۰ با تسهیلات سه میلیارد ریال برای هر واحد شروع شد و طی مدت ۲ سال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: ۲۴ واحد از این تعداد در شهر اردبیل در ۲ بلوک ۱۲ متری و متراژ ۹۰ متری افتتاح شد که برای احداث این واحدها ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

او میزان سرمایه گذاری در این واحدها را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای نوسازی هر بافت فرسوده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سود و ۲ میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با ۱۸ درصد سود پرداخت شده است.

حیدری می گوید: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

مدیرکل راه ‌وشهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهری نیازمند ساماندهی هستند، گفت: اجرا و راه‌اندازی شبکه فاضلاب، احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت و کلانتری در حاشیه شهرهای استان مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص اعتبارت لازم این طرح‌ها به تدریج اجرا می‌شود.

حیدری در ادامه روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و می گوید: برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم‌بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می‌توانند تسهیلات مورد نظر را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار