دفن ۱۸۰ جسد ناشناس در سودان

جمعیت هلال احمر سودان اعلام کرد که ۱۸۰ جسد ناشناس را که در درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند، دفن کرده است.

جمعیت هلال احمر سودان اعلام کرد که توانسته است ۱۸۰ جسد ناشناس از کشته شدگان را در جریان درگیری بین نیرو‌های مسلح و نیرو‌های پشتیبانی سریع دفن کند.

جمعیت هلال احمر سودان در بخشنامه‌ای مطبوعاتی امروز جمعه که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری اسپوتنیک رسید، فاش کرد که ۱۰۲ جسد در ایالت خارطوم در قبرستان‌های (الشقیلب) واقع در جنوب و همچنین، ۴۲ جسد در ایالت (شمال) دارفور دفن شد. همچنین «۱۹ جسد در ایالت (دارفور غربی) علاوه بر مدیریت جسد ۱۷ نفر در ایالت (دارفور جنوبی) دفن شد.»

جمعیت هلال احمر اعلام کرد که "این تلاش‌ها را از طریق تیم‌های آموزش دیده اورژانس برای مدیریت اجساد با همکاری و حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ انجام داده است. "

در آخرین آمار سندیکای پزشکی سودان، از آغاز درگیری‌های مسلحانه در این کشور تاکنون، تعداد تلفات غیرنظامیان به ۸۶۵ کشته و ۳۶۴۳ زخمی رسیده است.

ارتش سودان روز چهارشنبه از تعلیق مشارکت خود در مذاکرات با نیرو‌های پشتیبانی سریع در شهر جده عربستان خبر داد و نیرو‌های پشتیبانی سریع را به عدم پایبندی به مفاد توافق و ادامه نقض آتش بس متهم کرد.

دو طرف با میانجیگری آمریکا و عربستان به توافق آتش بس دست یافتند، اما فضای تنش و درگیری‌های پراکنده با وجود آتش بس ادامه یافت.

از ۱۵ آوریل، درگیری‌های خشونت آمیز و گسترده‌ای بین نیرو‌های ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در مناطق جداگانه سودان در جریان است که بیشتر آن‌ها در پایتخت، خارطوم متمرکز شده اند و صد‌ها غیرنظامی کشته و زخمی بر جای گذاشته اند. در حالی که هیچ آمار رسمی از قربانیان و پرسنل نظامی هر دو طرف درگیری وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار