نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

هیچ انقلابی به گرد انقلاب امام خمینی (ره) نمی رسد

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: انقلاب‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاد؛ ولی هیچ کدم به گرد انقلاب امام خمینی (ره)  نمی‌رسد.

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اداره کل اموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین  حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با اعلام اینکه اولین محوری که در مورد امام (ره) خیلی مهم است، شخصیت امام (ره)  می باشد که یک شخصیت ممتاز و جهانی است، گفت: ما زندگی نامه شیخ طوسی، شیخ صدوق، شیخ عباس قمی‌ها و صد‌ها عالم که در اخلاق و عرفان درخشیدند خواندیم؛ ولی امام با همه متمایز است و علت آن هم این است که امام (ره)  شخصیت جامعی است و در مقابل شاه ایستاد و کوتاه نیامد؛ ولی اخلاق متواضع و بزرگی داشت.

او افزود: امامی که در مقابل با شاه و استکبار ایستاد، وقتی به بحث اخلاقی می رسید کاملا تحت تاثیر قرار می گرفت و امام  (ره)  درس‌های اخلاقی بزرگی به ما داده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: انقلاب‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاد؛ ولی هیچ کدام به گرد انقلاب امام (ره)  نمی‌رسد  و امام  (ره) در اوج غربت و تنهایی انقلاب کرد.

او افزود: انقلابی را امام  (ره) طراحی کرد که بدیل در جهان ندارد و امام (ره)  در همه شخصیت‌ها برجسته و انقلاب امام  (ره)  هم در همه انقلاب‌ها برجسته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: امام (ره)  ۲ ابتکار به خرج داد و پای این ۲ ابتکار ایستاد  و آن ۲ مورد این بود که امام  (ره) انقلابش را با قدرت مردم انجام داد و عنصرش مردم بودند؛ اما  در بقیه انقلاب‌ها از هر و سیله‌ای استفاده کردند، نکته دوم این است که امام (ره)  احیا کننده دین بود و دین به انزوای شرق و غرب رفته بود و  امام (ره) دین را بلند کرد و این اخلاص امام (ره)  را چند برابر کرد.

او افزود: امام خمینی  (ره) تاریخ را روبه پیشرفت کرد و مکتب شهید سلیمانی ذیل مکتب امام خمینی  (ره) است که جهان را به لرزه آورد و ایران در سایه اسلام و در سایه رهبری متمایز است.

رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با اعلام اینکه امام خمینی (ره) با استعانت به خداوند و با حمایت مردم توانست رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از بین برد.

او افزود: امام خمینی (ره) و انقلاب اسلام،  ارزش‌ها را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.