رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه:

روسیه به دنبال ارتقاء همکاری های دوجانبه با ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است

در نشست دوجانبه رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه بر ضرورت ارتقاء همکاری‌ های دوجانبه در مبارزه با مواد مخدر از افغانستان به دیگر کشورها تأکيد شد.

ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در نشست دوجانبه رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه با اشاره به حجم بالای تولید موادمخدر در کشور افغانستان گفت:‌ چند سالی است در کشور افغانستان علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی از جمله تریاک، مرفین و هروئین شاهد افزایش تولید مواد روانگردان متامفتامین یا همان شیشه هم هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا ضمن مردود شمردن نگاه سیاسی به موضوع مبارزه با موادمخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در دنیا به موضوع مقابله با مواد مخدر با دید انسانی نگاه می‌کند و بی تردید کشور ایران سدی محکم در برابر قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی است.

کاکاوند با تأکید بر نقش افسران رابط مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه به ضرورت تبادل سریع اطلاعات بین دو کشور اشاره کرد و افزود: اگر تبادل اطلاعات آنلاین و به موقع بین دو کشور برقرار شود در انهدام باندها و سرشبکه‌های اصلی ترانزیت موادمخدر می‌توان به موفقیت بیشتری دست یابیم.

در ادامه ژنرال قوربانف، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه گفت: مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه یکی از مهم‌ترین اهداف کشور روسیه است و همواره از تلاش و جدیت جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از قاچاق مواد مخدر تولید شده توسط افغانستان به دیگر کشورها، قدردانی می‌کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه در ادامه به نقش، جایگاه و تلاش های پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره کرد و گفت:‌ به دنبال ارتقاء همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر با پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای عملیات های مشترک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار