بیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان اصفهان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و جمعیت کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  در آیین افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال شهرستان اصفهان گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی هستند که باید با همت بیشتر به این جامعه خدمت رسانی کنیم.

میثم مداحی افزود:  ۳۵۹ نوع خدمت به جامعه مخاطب در اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور ارائه می‌شود که یکی از این خدمات مراجع تشخیص و حل اختلاف است و سال گذشته بیش از ۳۴ هزار دادخواست به آن‌ها ارائه شد.

او گفت:حدود ۵۰ درصد از این دادخواست‌ها مربوط به شهر اصفهان است که با افتتاح این اداره ۵۰ درصد از مراجع تشخیص و حل اختلاف به اداره شمال شهرستان انتقال پیدا خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان  بازرسی انجام شده از کارگاه‌ها را یکی دیگر از ۳۵۹ نوع خدمات ارائه شده این نهاد اعلام  کرد و گفت:سال گذشته حدود ۳۰ هزار بازرسی توسط ۵۵ بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های بازرسی حوادث کار، بازرسی ادواری، بازرسی‌های انطباق قانون کار انجام شد.

مداحی افزود:تامین مالی و ارائه تسهیلات به متقاضیان در بسته‌های مختلف تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، مشاغل خانگی، عشایر و روستایی هم از دیگر خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

خدمات رسانی به ساکنان شهر اصفهان در مناطق هفتگانه شهرداری شامل مناطق ۴، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ و شهرک‌های صنعتی سروش بادران، جی و سجزی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال شهر اصفهان واگذار شده است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار