آغاز بکارهشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در اصفهان

هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) با حضور مسوولان، کارشناسان و دانشگاهیان امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعداد‌های جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با شعار باهم در زیست بوم امنیت سایبری در حال برگزاری است.

این رویداد را مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای) دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت فولاد مبارکه برگزار می کند و شامل مسابقات، کارگاه‌ها، سمینار‌های تخصصی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های جانبی است.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آغاز به کار این جشنواره، گفت:طرح شناسایی راهکار‌های تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات در ۲ سال گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

محمود خالقی دخت با بیان اینکه با توجه به نتایج این پژوهش تلاش شد تا تغییراتی بمنظور تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات ایجاد شود، افزود: همچنین برای برگزاری رویدادی با عنوان " جایزه تعالی امنیت " برنامه ریزی شد و مقرر بود تا همزمان با جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار شود، اما زمان برگزاری آن به چند ماه آینده موکول شد.

او با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هر سال جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات را برگزار می‌کند، ادامه داد: در سال‌های گذشته جایزه تعالی در قالب این جشنواره به ارکان زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات تعلق می‌گرفت، اما امنیت در بین آن‌ها نبود.

خالقی دخت با بیان اینکه زیست بوم امنیت اطلاعات دارای بخش‌های مختلف ماهیت، نهادی، فناورانه و طی کردن مدل تعالی است، گفت: در کشورمان قلمرو سایبری بین نهاد‌های مختلف مانند وزارت ارتباطات، تقسیم شده، اما بصورت لایه‌ای تعریف نشده که چالش امروز ماست.

رییس جشنواره افتا با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در بخش‌های مختلف امنیت اطلاعات نقش دارد، افزود: این وزارتخانه در جرائم سایبری و مبارزه با جرائمی مانند قمار نقش اعمال کننده مقررات را دارد و در ارتباطات زیرساخت اعمال کننده مقررات و مسدودسازی اتفاق می‌افتد.

او همچنین با اشاره به هشتمین جشنواره افتا اظهار داشت: بخش‌هایی از زیست بوم امنیت اطلاعات در این رویداد مشارکت دارند مانند ایده ها، بازار، و مراکز آپا که به مدت هفت ماه در کنار هم برای تعالی زیست بوم امنیت اطلاعات تلاش می‌کنند.

 برگزاری مسابقه ملی فتح‌پرچم که مانور شبیه‌سازی شده‌ای در فضای سایبری محسوب شود و رویداد ایده‌های "نوافتا" با هدف ترویج نوآوری و رشد و توسعه ایده‌های نوین امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات از برنامه‌های جشنواره افتاست.

همچنین شبیه سازی یک حمله کامل سایبری توسط متخصصان، کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در زمینه‌های مختلف امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط استادان و متخصصان و نمایشگاه زیست بوم افتا با هدف نمایش دستاوردها، خدمات و محصولات سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

اختتامیه این جشنواره بهمن ماه سال جاری برگزار با معرفی برگزیدگان رویداد‌های مختلف و اعطای جوایز برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار