فوت کودک ۶ ساله بشاگردی بر اثر عقرب گزیدگی

کودک ۶ ساله اهل روستای ذُهاب بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت.

پیرداد نجفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد در خصوص جزئیات فوت کودک ۶ ساله بشاگردی بر اثر عقرب گزیدگی گفت: این کودک اهل روستای ذُهاب بخش گافر و پارامون ساعت ۹:۱۵ صبح دیروز با علائم عقرب گزیدگی به بیمارستان شهر سردشت منتقل شد.

نجفی گفت: پس از بررسی وضعیت جسمانی کودک مشخص شد که زهر عقرب وارد خون وی شده و به دلیل شرایط خاص به بیمارستان میناب منتقل شد، اما متاسفانه ساعت ۲۰ دیشب جان خود را از دست داد.

او گفت:این کودک دو شب قبل از انتقال به بیمارستان مورد گزش عقرب گادیم قرار گرفته بود و تاخیر در مراجعه به مرکز درمانی سبب فوت وی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد با بیان اینکه درمانگاه بخش گافر و پارامون پزشک و داروی لازم برای درمان گزش عقرب دارد، گفت: افرادی که مورد گزش عقرب قرار می‌گیرند باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نگرانی از افزایش آمار عقرب گزیدگی در هرمزگان با آغاز فصل گرما

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه عقرب گزیدگی یکی از معضلات بهداشتی است، گفت: هرمزگان جز استان‌های پرخطر کشور در زمینه آمار بالای عقرب گزیدگی به خصوص در فصول گرم سال است.

ذاکری با اشاره به اینکه بهترین و مهم‌ترین اقدام در صورت عقرب گزیدگی، رساندن سریع فرد بیمار به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی است، گفت: یکی از معضلات در درمان عقرب گزیدگی عدم توجه کافی بیماران و خانواده‌ها به اورژانسی بودن درمان و وجود فاصله زمانی بین گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و شروع درمان است.

او گفت: کودکان و افراد مسن جز گروه‌های پرخطر هستند و در صورت گزش باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مهمترین مکان‌های زیست عقرب، زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی است، بر اهمیت جمع آوری زباله ها، نخاله‌ها و بهسازی محیط زندگی تاکید کرد.

ذاکری گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۵۲۰ مورد عقرب گزیدگی در استان هرمزگان ثبت شد و ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند که هیج کدام از موارد مرگ و میر به دلیل کمبود امکانات، نبود سرم یا پزشک نبود.

برچسب ها: عقرب گزیدگی ، بشاگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
راه های بشاگرد خیلی داغونه، این بندگان خدا فقط چند ساعت توی راه بودن اونم توی این گرم و با موتور
امکانات درمانی هم واقعا جوابگوی نیاز مردم نیست