نگرانی از افزایش آمار عقرب گزیدگی در هرمزگان با آغاز فصل گرما

همزمان با آغاز فصل گرما آمار عقرب گزیدگی نیز در استان هرمزگان افزایش می‌یابد و این استان یکی از استان‌های پرخطر در این زمینه است.

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه عقرب گزیدگی یکی از معضلات بهداشتی است، گفت: هرمزگان جز استان‌های پرخطر کشور در زمینه آمار بالای عقرب گزیدگی به خصوص در فصول گرم سال است.

ذاکری با اشاره به اینکه بهترین و مهم‌ترین اقدام در صورت عقرب گزیدگی، رساندن سریع فرد بیمار به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی است، گفت: یکی از معضلات در درمان عقرب گزیدگی عدم توجه کافی بیماران و خانواده‌ها به اورژانسی بودن درمان و وجود فاصله زمانی بین گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و شروع درمان است.

او گفت: کودکان و افراد مسن جز گروه‌های پرخطر هستند و در صورت گزش باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مهمترین مکان‌های زیست عقرب، زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی است، بر اهمیت جمع آوری زباله ها، نخاله‌ها و بهسازی محیط زندگی تاکید کرد.

ذاکری گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۵۲۰ مورد عقرب گزیدگی در استان هرمزگان ثبت شد و ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند که هیج کدام از موارد مرگ و میر به دلیل کمبود امکانات، نبود سرم یا پزشک نبود.

برچسب ها: عقرب ، فصل گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.