افزایش تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا بیش از ۱۰.۴ درصد افزایش یافت


نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۲ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این دو ماه بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزارکیلو وات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود ۸۳.۵ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۱۶.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه در این مدت، طبق برنامه محقق شد.

او افزود: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان و با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی به پایان رسید و تعمیرات اساسی واحد دو گازی نیز روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند و گروه‌های مختلفی از کارکنان از حوزه‌های تعمیرات و بهره برداری با پشتیبانی کارکنان ستادی به طور پیوسته درتلاشند تا این واحد نیز پس از انجام تعمیرات، به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخاری ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار