پلمب ۳۳ مرکز متخلف تهیه و توزیع مواد دخانی در دزفول

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول از پلمب ۳۳ مرکز متخلف تهیه و توزیع مواد دخانی در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا زادمهر مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان دزفول با اشاره به انجام ۸ هزار و ۱۶۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد دخانی دزفول توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان، گفت: در این بازدید‌ها ۳۳ مرکز متخلف پلمب شد.

 

 او می‌گوید:  در بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول از مراکز دخانیات پس از بازدید اولیه ابتدا آموزش‌های لازم ارائه می‌شود که بر این اساس به ۸ هزار و ۹۸۰ نفر آموزش ارائه شده است در این میان برای ۳۰۶ واحد به دلیل بی توجهی به این آموزش‌ها اخطاریه‌های لازم صادر شده و ۳۳ مورد به دلیل تکرار تخلف و بی توجهی به اخطاریه پلمب شدند.

 

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت  دزفول  دخانیات را شایعترین عامل قابل پیشگیری مرگ در جهان دانست و افزود: با آگاهی بخشی به جامعه، اجرای دقیق قوانین جامع دخانیات و مشارکت همه دستگاه‌های متولی کنترل مصرف دخانیات می‌توان این عامل خطر سلامت را در جامعه کنترل کرد.

 

آقای زادمهر گفت: مصرف تنباکو و انواع آن به اکثر دستگاه‌های بدن آسیب رسانده و حدود ۷ هزار ماده شیمیایی در اثر استفاده از سیگار در محیط منتشر می‌شود که ۷۰ نوع آن‌ها سرطان زا بوده و باعث ایجاد سرطان‌های ریه، حنجره، مری، خون و .. می‌شود، از این رو دوری از مصرف آن، یکی از اصلی‌ترین عوامل قابل پیشگیری از مرگ در جهان است.

 

 او ادامه داد:  هر ساله ۱۰ خرداد به عنوان روز جهانی و در ایران ۴ الی ۱۰ خرداد به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری می‌شود که شعار روز جهانی امسال "مردم به غذا نیاز دارند نه به دخانیات" و شعار هفته ملی "حفظ سلامت مردم با ممنوعیت تبلیغات جامع دخانیات" است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.