بهره برداری از ۶۰ طرح عشایری تا پایان سال در استان اصفهان

۶۰ طرح زیر ساختی عشایری امسال در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی ما تحقق ۶۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرح‌های سال ۱۴۰۲ است، گفت: طرح‌های مرتبط با آب و خاک، سوخت رسانی، آبرسانی، جاده سازی و آموزش و ترویجی بخش اعظم این طرح‌ها را شامل می‌شود.


مختار اسفندیاری افزود: جاده سازی از جمله طرح‌هایی است که امسال برای آن برنامه ریزی شده و از یک سو احداث جاده‌های اصلی و و تیغ زنی جاده‌های روستایی و عشایری از طرف دیگر برای ماه‌های پیش رو دنبال خواهد شد.


او با اشاره به طرح‌های مرتبط با آب گفت: ساخت استخر ذخیره آب در نواحی که دارای چشمه است، احداث ایستگاه پمپاژ آب و حفر چاه از جمله دیگر اقداماتی است که در طرح‌های سال جاری قرار داده ایم.


اسفندیاری افزود: آموزش‌های عمومی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به خصوص در زمینه تولید و برداشت گیاهان دارویی در درآمدسازی این قشر نقش بسزایی دارد.


جمعیت عشایر استان اصفهان بیش از ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است و عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند و همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.


۶.۳ میلیون هکتار از ۹.۷ میلیون هکتار منابع طبیعی استان اصفهان را مراتع تشکیل می‌دهد و حفظ و احیای این داشته‌های با ارزش طبیعی، اهمیت زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار