تاکید چاووش اوغلو بر پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات

وزیر خارجه ترکیه پیش‌بینی کرد اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهور این کشور بیش از ۵۶ درصد آرای ماخوذه را به خود اختصاص خواهد داد.

درحالی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی هفته گذشته برگزار شد که هیچ کدام از نامزد‌ها موفق به کسب اکثریت آرا نشدند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و کمال قلیچداراوغلو، رهبر احزاب مخالف اکنون قرار است هفتم خرداد ماه در دور دوم انتخابات شرکت کنند. در همین حال، گمانه زنی‌ها درباره احتمال پیروزی هر کدام از نامزد‌های انتخاباتی در محافل عمومی داغ است. 

به گزارش المیادین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه موفق به کسب ۵۶ درصد آرای ماخوذه شود. 

او در این باره گفت: اردوغان در دور نخست موفق به کسب ۴۹.۵ درصد آرای ماخوذه شد که بسیاری از رهبران جهان حتی نمی‌توانند خواب آن را ببینند. در نتیجه مردم ترکیه حسن نیت خود را در این زمینه نشان دادند. به نظر من در دور دوم شاهد کسب بیش از ۵۶ درصد آرا از سوی اردوغان خواهیم بود. 

چاووش اوغلو با اشاره به آرای ترک تباران خارج از کشور خاطر نشان ساخت: ترک‌های مقیم خارج از کشور اشتیاق فراوانی برای مشارکت در انتخابات دارند. 

در حالی انتخابات ترکیه وارد دور دوم خود می‌شود که احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه (حزب متبوع اردوغان) انتظار داشتند اردوغان موفق به کسب آرا از مناطق زلزله زده این کشور نشود، اما شواهد نشان می‌دهد در غالب مناطقی که زلزله رخ داده است رئیس جمهور ترکیه آرای بیشتری نسبت به رقبای خود کسب کرده است. 

سینان اوغان، نامزد سوم از منظر شمار آرای کسب شده در دور نخست انتخابات روز دوشنبه حمایت خود از اردوغان را اعلام کرد و به نظر می‌رسد با توجه به ریخته شدن آرای طرفداران وی به سبد رهبر حزب عدالت و توسعه، اردوغان راه دشواری برای پیروزی در دور دوم انتخابات ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار