اردوغان: با اوغان توافق نکرده‌ام

رئیس جمهور ترکیه گفته است با سنان اوغان برای حمایت از نامزدی‌اش در دور دوم انتخابات هیچ توافقی نکرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که با سنان اوغان، نامزد شکست خورده در دور اول انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از نامزدی اش در دور دوم انتخابات هیچ توافقی نکرده است.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: «میان من و سنان اوغان هیچ مذاکره‌ای نبوده است. اپوزیسیون همواره در این رابطه به گمانه‌زنی می‌پردازد. هیچ شرط و شروطی بین ما وجود ندارد.»

سنان اوغان، سومین نفر از دور نخست رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه دیروز (دوشنبه) به طور رسمی اعلام کرد از رجب طیب اردوغان در دور دوم حمایت خواهد کرد.

این نامزد حامی اردوغان خواستار اعلام برنامه‌ای مدون برای اخراج میلیون‌ها مهاجر غیر قانونی از ترکیه و ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی شد.

اردوغان، شامگاه دوشنبه یکم خرداد در گفتگو با شبکه «تی آر تی خبر» تاکید کرد که آنکارا به دنبال برنامه‌ای برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است.

به گفته‌ی کارشناسان حمایت اوغان از هر یک دو تن باقی مانده در رقابت انتخابات می‌تواند سرنوشت انتخابات را تغییر دهد، زیرا رایی که او در دور اول بدست آورده بود امکان دارد به سبد رای رجب طیب اردوغان یا کمال قلیچداراوغلو نامزد مخالف اردوغان ریخته شود.

رسانه‌های ترکیه اعلام حمایت اوغان از اردوغان که به مواضع ملی گرایانه افراطی و مخالفت جدی با پناهجویان و مهاجران خارجی مشهور است، به معنای توافق پشت پرده در خصوص واگذاری یک وزارتخانه به وی عنوان کردند در حالی که وی دو روز پیش بعد از دیدار با اردوغان اعلام کرد که در جایی که معاونت رئیس جمهوری در دسترس است، تن به وزارت نخواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار