شکایت شهروندان چینی آمریکا از ایالت فلوریدا پس از وضع منع خرید و فروش

برخی از شهروندان چینی ایالت فلوریدا از وضع قانونی به منظور منع خرید ملک توسط اتباع چند کشور از جمله چین و ایران شکایت کردند.

گروهی از شهروندان چین در ایالت فلوریدا آمریکا به همراه یک شرکت املاک و مستغلات که به مشتری‌های چینی خدمات ارائه می‌دهد روز دوشنبه از قانونی در این ایالت که خرید ملک را برای اتباع چند کشور خارجی از جمله ایران و چین ممنوع کرده شکایت کردند. 

شاکیان در این شکایت‌نامه تصریح کرده‌اند قانون موسوم به SB ۲۶۴ آن‌ها را مجبور می‌کند املاک خریداری شده را ابطال کرده آن‌ها را نزد مسئولان ایالت فلوریدا ثبت کنند.  در بخشی از این شکایت‌نامه از اینکه قانون مذکور اتباع این کشور‌ها را بدنام می‌کند انتقاد شده است: «این قانون، آن‌ها و اجتماعشان را بدنام می‌کند و باعث ایجاد شک درباره هر فرد اصالتاً چینی می‌شود که خواستار خرید ملک در فلوریدا هستند.»

در شکایت‌نامه، هم به متن قانونی به نام «قانون انصاف در اسکان» و هم به «متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا» استناد شده است. قانون نخست، تبعیض در اسکان افراد را ممنوع می‌کند و قانون دوم نیز خواستار تضمین حق آزادی افراد و حمایت از حقوق برابر آن‌ها شده است.

شاکیان در این پرونده قانون SB ۲۶۴ را مورد دیگری از مشی تبعیض‌آمیز حاکمیت ایالات متحده علیه افراد آسیایی‌تبار دانسته و از سلب حقوق افراد بر حسب ملیت آن‌ها به بهانه «امنیت ملی» انتقاد به عمل آورده‌اند.

این گروه به همراه ACLU فلوریدا، دفاتر حقوقی DeHeng PC و صندوق دفاع حقوقی و آموزش آسیایی آمریکایی با هماهنگی اتحادیه دفاع حقوقی چینی آمریکایی، قانون را به چالش می‌کشد.

ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا SB ۲۶۴ را در ۸ مه به همراه دو لایحه دیگر امضا کرد که در یک خبرنامه آمده است که برای "مقابله با نفوذ بد حزب کمونیست چین در ایالت فلوریدا" طراحی شده است. ویلتون سیمپسون، کمیسر کشاورزی فلوریدا در بیانیه‌ای در اوایل این ماه گفت: چین و سایر کشور‌های متخاصم خارجی صد‌ها هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حیاتی در ایالات متحده را کنترل می‌کنند و منابع غذایی و منافع امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار