بیش از هزار نفر در همدان باسواد شدند

معاون سوادآموزی استان همدان گفت: هزار و ۲۰۷ نفر از سوادآموزان قبول شده مورد تشویق قرار گرفتند.

منوچهر توسلی کیا گفت: اعمال سیاست‌های تشویقی را یکی از ابزار‌های مهم برای ترویج امر با سوادی دانست و گفت: هزار و ۲۰۷ نفر از سوادآموزان قبول شده در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و در دوره سوادآموزی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این استان در راستای همین راهبرد مورد تشویق قرار گرفتند.

او گفت: با پیگیری‌های سازمان در شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی و با مساعدت بانک مرکزی، دسترسی به شماره‌های شبا و همراه سوادآموزان میسر و مبالغی به عنوان تشویق قبولی برای آن‌ها واریز شد.

 معاون سوادآموزی استان همدان این اقدام را روش اثربخشی برای تشویق به سوادآموزی برشمرد و گفت: نظام تشویق از مهمترین عواملی است که ایجاد انگیزه کرده و می‌تواند موفقیت را به همراه داشته باشد و موجب علاقمندی به علم آموزی و برانگیختن حس ارزشمندی می‌شود.

توسلی کیا گفت: مجموع تعداد سوادآموزانی که پاداش دریافت کرده اند در استان هزار و ۲۰۷ نفر است که ۴۸۲ نفر از آن‌ها قبول شدگان دوره سوادآموزی در سال ۱۳۹۹ و ۷۲۵ نفر آن‌ها سوادآموزان سال ۱۴۰۰ هستند.

او گفت: مبلغ تشویقی به ازای هر سوادآموز در سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۷۹۲ هزار ریال و در سال ۱۴۰۰، ۲ میلیون و صد هزار ریال محاسبه و به صورت متمرکز به حساب سوادآموزان واریز شده است.

 معاون سوادآموزی استان همدانم زمان واریز پاداش سوادآموزان سال ۱۴۰۱ را پس از شرکت در امتحانات و اخذ مدرک قبولی اعلام کرد و گفت: تشویقی این افراد پس از تامین و تخصیص اعتبار و تایید قبولی در سامانه به صورت متمرکز از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به حساب اختصاصی سوادآموزان قبول شده دوره سوادآموزی واریز می‌شود.

توسلس کیا گفت: چنانچه سوادآموزانی پاداش را دریافت نکرده اند، می‌توانند کد ملی خود را به سرشماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کرده و از دلیل آن مطلع شوند.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر است که تعداد افراد بی سواد در استان حدود ۴۹ هزار نفر اعلام شده است.

سازمان نهضت سواد آموزی در هفتم دی ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.