نماینده ولی فقیه در کردستان:

بستر‌های لازم برای اعزام حجاج کردستانی فراهم شود

پورذهبی گفت: انتظار می‌رود که اداره کل حج و زیارت استان، بستر‌های لازم برای حجاج کردستانی را فراهم آورد تا آن‌ها زیارتی ماندگار داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی  نماینده ولی فقیه در استان کردستان  امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان سازمان حج و زیارت کردستان، اظهار کرد: تمامی حجاج ایرانی که به خانه خدا مشرف می‌شوند به‌عنوان نماینده این کشور و این استان شناخته می‌شوند و انتظار این است که به نماینده شایسته ایران و الگوی مناسبی برای حجاج سایر کشورها، باشند.

او تاکید کرد: انتظار می‌رود که اداره کل حج و زیارت استان، بستر‌های لازم برای حجاج کردستانی را فراهم آورد تا آن‌ها زیارتی ماندگار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های معنوی حج این است که حجاج با حضور در این مکان مقدس به خداوند متعال نزدیک‌تر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: کسی که به حج مشرف می‌شود، می‌تواند به خودسازی و معنویت واقعی برسد و خداوند نیز در کنار این امر، او را می‌آمرزد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه حج انسان را از هر لحاظ متحول می‌کند، اضافه کرد: زائران خانه خدا به جایگاهی می‌رسند که سراسر از معنویت و برکت است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: زائرین حج تمتع از استان از نیمه خرداد ماه شامل ۵۴ درصد بانوان و ۴۶ درصد آقایان به مدینه منوره و مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

کاوه شیرزادی اضافه کرد: امسال هزار و ۳۴۰ نفر از کردستان در قالب ۹ کاروان (۸ کاروان اهل سنت و یک کاروان اهل تشیع) ۲۸ خردادماه از طریق فرودگاه همدان به سرزمین وحی اعزام شده و و برگشت زائران از ۳۱ تیرماه تا سوم شهریورماه انجام می‌شود.

او افزود: از این تعداد ۹ کاروان؛ سه کاروان در سنندج، ۲ کاروان در بانه، یک کاروان سقز، یک کاروان دهگلان و سقز و یک کاروان مربوط به بیجار و قروه است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: ۲۹ نفر عوامل اجرایی خدمتگزار و پزشک کاروان‌های زائران را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.