ورود جدی شورای پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش سرقت

رییس دادگستری شهرستان راور گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم راور برای کاهش سرقت ورود جدی داشته است.

رییس دادگستری شهرستان راور گفت: یکی از مطالبه عمومی مردم و جامعه از نهاد‌های مرتبط حاکمیتی مقابله جدی با سرقت است و شورای پیشگیری از وقوع جرم راور برای کاهش سرقت ورود جدی داشته است.

مسلم کاربخش در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم راور در سال ۱۴۰۲ که با محوریت پیشگیری از روند افزایشی جرم سرقت به منظور نظم و امنیت و آرامش عمومی جامعه و برخورد قانونی با سارقان شهرستان برگزار شد، گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم در نشست اخیر، علاوه بر بررسی سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی بر موضوع مهم راهکار‌های عملی در پیشگیری از جرم سرقت متمرکز شد.

این مقام قضایی اظهار داشت: مطالبه عمومی مردم و جامعه از همه نهاد‌های مرتبط حاکمیتی این است که با پدیده شوم سرقت مقابله جدی کنند و با اقدامات لازم، منحنی جرم سرقت را به سمت نزول و کاهش سوق دهند.

 رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم به موضوع مهم آگاهی‌های حقوقی جامعه برای کمک به دستگاه انتظامی در پیشگیری از جرم سرقت اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ضروری در مسیر پیشگیری از جرم سرقت، تدابیری است که همه مراکز اداری، تجاری و مسکونی باید سرلوحه کار خود قرار دهند و امکان جرم سرقت را از سارق بگیرن و بدون شک اگر کلیه مراکز اداری، تجاری و مسکونی به دوربین‌های هوشمند مجهز شوند میزان جرم سرقت کاهش ملموسی خواهد داشت.

 این مقام قضایی بحث سرقت را از موضوعات مهم شهرستان برشمرد و تصریح کرد: سرقت بویژه سرقت از منازل علاوه برمشکلات اقتصادی، مشکلات وبازتاب ونگرانی روانی بسیاری درجامعه ایجاد می‌کند که برای پیشگیری از این مشکلات نیازمند انجام اقدامات بهنگام و ازبین بردن بستر‌های وقوع سرقت هستیم و در این زمینه نقش نیرو‌های خدوم انتظامی در پیشگیری، شناسایی مناطق پرخطر، ازبین بردن بستر‌های سرقت، کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقان بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.