واگذاری مدیریت مناطق حفاظت شده کشور به مردم در قالب طرح‌های جامع

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از واگذاری مدیریت مناطق حفاظت شده کشور به مردم در قالب طرح‌های جامع خبر داد.

سلاجقه در حاشیه نشست با فرماندار و محیط بانان در محیط بانی جنگل ابر شاهرود گفت: با تصویب لایحه مناطق حفاظت شده با مشارکت مردم در هیات دولت از ظرفیت مردم به صورت قانونمند برای حفاظت محیط زیست استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح تقابل مردم با محیط زیست به تعامل تبدیل می‌شود افزود: این طرح به صورت الگو در جنگل ابر شاهرود اجرا شود.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه جنگل ابر چند مشکل اساسی دارد که باید مرتفع شود ابراز داشت: یکی از مشکلات حضور دامداران است که باید ساماندهی شود و حضور دام کاهش یابد.

سلاجقه مشکل دیگر جنگل ابر را حضور آفرود‌ها عنوان کرد و افزود: تور‌های گردشکری باید در مکان‌های مشخص حضور می‌یابند.

معاون رئیس جمهور ضمن بیان اینکه شاهوار مهمترین منبع آب شرب مردم شاهرود است، گفت: با توجه به اینکه اولویت دولت تأمین آب شرب مردم قید شده معدنکاوی در شاهوار تبعات خطرناکی ایجاد می‌کند و در صورت تداوم کار معدن آب شرب با افت مواجه و تبعات بسیاری ایجاد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مجموعه بوکسیت تاش در زیر مجموعه منابع طبیعی قرار دارد، افزود: محیط زیست به لحاظ نظارتی از آن‌ها شکایت کرد، اما در دادگاه از همین جنبه شکایت محیط زیست عودت داده شد که شورای تأمین شاهرود به موضوع ورود کرد و فعالیت معدن تعطیل شد.

سلاجقه با بیان اینکه این سازمان می‌کوشد تا نظارت خود را در فعالیت معدن بوکسیت شاهوار ادامه دهد، افزود: مردم خیالشان راحت باشد که این منطقه شاهوار از جمله مناطق امن خواهد ماند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.