وزیر کشور:

آب اصفهان از موضوعات جدی دولت است

احمد وحیدی گفت: آب اصفهان از موضوعات جدی و مورد پیگیری دولت است.

وزیر کشور در نشستی با کشاورزان و تعدادی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درک بالای مردم اصفهان برای ساختن ایران در موقعیت‌ها و شرایط سخت گفت: نمونه این امر درک بالای کشاورزان در اغتشاشات پائیز سال گذشته بود که با وجود فشار و داشتن مطالبات اصولی، صف خود را از دشمن و طراحی هایش جدا کردند.


احمد وحیدی در خصوص وضع آب گفت: نگاه رئیس جمهور به همه استان‌ها کاملا یکسان است و شخص رئیس جمهور در باره آب اصفهان حساس و پیگیر است و از روزی که این دولت سرکار آمده مهم‌ترین مسئله دولت، آب برای آشامیدن و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حق با شما کشاورزان است و این نیست که کسی در کشور پیگیر امور نباشد در مورد تخصیص‌های جدید گفت: هیچ بارگذاری جدیدی در این دولت صورت نگرفته است.


استاندار اصفهان هم در این نشست با اشاره به اینکه مردم اصفهان همیشه در بحران‌های دیگر استان‌ها و دفاع مقدس پیشقدم و پیشگام بوده اند گفت: سوء تدبیر ادوار گذشته در فلات مرکزی این حواشی را امروز بوجود آورده که باید یک جایی این سوء تدبیر‌ها متوقف شود.


سید رضا مرتضوی با بیان اینکه اضافه تخصیص‌های سوار بر منابع موجود باعث شده برنامه‌ها پیش نرودگفت: جدول منابع و مصارف باید با همفکری بازیگران اصلی یعنی کشاورزان تنظیم شود و برای آبی که موجود نیست، نمی‌شود برنامه ریزی کرد.


بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه کشاورزان در اوج نجابت و مظلومیت مطالبات شان را مطرح کرده اند و خروجی این جلسه باید راه حل داشته باشد گفت: مسئله آب فلات مرکزی با قانون گرایی، عدالت و شفافیت قابل حل است و میزان منابع و مصارف باید شفاف باشد.
وی تاکید در زمان خشکسالی همه باید یک جور دیده شوند.


شیخی دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای گفت: مشکلات و فشار اقتصادی سبب شده کشاورزان این قشر مولد جامعه شرایط سختی داشته باشند.
میرزایی نماینده مردم اصفهان هم گفت: وزارت نیرو برای ارائه راه حل مشکلات حوزه کشاورزان باید نظرات کشاورزان و کارشناسان را بشنود.


او افزود: دو سال است مشکل آب اصفهان به لطف الهی و نزولات اسمانی حل شده است.


نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تونل سوم و سامانه دوم با منابع داخلی استان تامین و احداث شده و بارگذاری‌های جمعیتی خلاف شرع است.


در ابتدای این جلسه وحیدا رئیس نظام‌صنفی کشاورزان با اشاره به اینکه حقابه زاینده رود سندی ۳ هزار و ۳۰۰ ساله دارد گفت: احیای زاینده رود هیچ مصوبه جدیدی نیاز ندارد.


حیدری یکی از کشاورز هم با اشاره به اینکه بسیاری از مجادلات دو دهه اخیر ناشی از سوء مدیریت وزارت نیرو و سپردن امور حوزه زاینده رود به افراد ناآگاه بوده است گفت: وزارت نیرو باید تکلیف بارگذاری‌ها را نسبت به سه استان درگیر مشخص کند.


محمدی دیگر کشاورز حاضر در جلسه نیز طومار شیخ بهایی را قدیمی‌ترین سند راهبردی در موضوع آب اصفهان دانست و گفت: طبق این سند سهم هرکسی دیده شده و اعتراض کشاورزان برپایه سندی است که نادیده گرفته شده است.


میرمیران دیگر کشاورز حاضر در جلسه هم با تاکید بر اینکه ورزنه منطقه‌ای محروم در شرق استان است بر لزوم کنترل برداشت‌های بالا دست تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار