آذربایجان‌غربی قطب مرکز دیتای کشور می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از مشارکت بخش خصوصی در تکمیل چهارمین مرکز دیتای کشور در ماکو خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین مرکز دیتای کشور که نقش مهم و ضروری در تکمیل شبکه ملی اطلاعات خواهد داشت با مشارکت بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.
قاسم جلیلی نژاد گفت: برای ایجاد این مرکز ۳ هزار راک ایجاد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای هزاران نفر در حوزه فناوری اطلاعات فراهم می شود.
وی با بیان اینکه این مرکز یکی از مهمترین پروژه‌های راهبردی کشور است و راه‌اندازی آن موجب ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان می‌شود افزود: سه قطب دیگر در استان های البرز، فارس و خراسان رضوی ایجاد می شوند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه همچنین پهنای باند اضافه در این مرکز به کشور‌های همسایه فروخته می‌شود، اظهار کرد: ما سعی داریم در این حوزه، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران حوزه مجازی کشور فراهم کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان غربی به ۱۶۲ درصد رسیده و ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار هم در حال حاضر ۱۶۹ درصد است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه تنها نیمی از ظرفیت دیتای استان مورد استفاده قرار می گیرد تاکید کرد: همچنین ظرفیت شبکه دیتای داخلی استان از ۵۱۰ گیگابیت به ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی در خصوص توسعه اینترنت در روستا‌های آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۲ هزار و ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، یک هزار و ۸۲۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که از این تعداد ۲۱۰ روستا از ابتدای دولت سیزدهم بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.