ساخت مجتمع‌های آبرسانی الگوی جهادی توسعه مناطق محروم

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها در قالب ایجاد مجتمع‌های آبرسانی را مهمترین فعالیت عمرانی این مجموعه در طول سال اعلام کرد.

 سرهنگ جواد ملک لو گفت: هم اکنون تعداد سه طرح آبرسانی در قالب ایجاد مجتمع در سه شهرستان محروم استان توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود و به لحاظ میزان پیشرفت فیزیکی رتبه دوم کشور را در بین ۳۱ استان داریم.

او  متوسط میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبرسانی که در حال حاضر در شهرستان‌های کلیبر، ورزقان و هشترود اجرا می‌شود را حدود ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی آن‌ها طبق قرارداد‌های منعقد شده از دی ماه سال ۱۴۰۰ شروع شده و زمان بندی آن ۳۰ ماهه است.

او افزود: مجموع خطوط لوله گذاری این سه طرح ۲۴۳ کیلومتر است که از این حجم ۱۰۷ کیلومتر به مجتمع قشلاقات کلیبر، ۱۳۶ کیلومتر به مجتمع ستارخان ورزقان و هفت کیلومتر نیز به مجتمع آلمالو در شهرستان هشترود تعلق دارد.

ملک لو مجموع جمعیت برخوردار از طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: در شهرستان ورزقان تعداد ۶۱ روستا، در شهرستان هشترود تعداد ۴۴ روستا و در شهرستان کلیبر ۱۶ روستا از اجرای این طرح‌ها منتفع می‌شوند.

برچسب ها: لوله گذاری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار