۱۵۰ واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی استان سمنان ایجاد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: سال گذشته ۱۵۰ واحد تحقیق و توسعه و ۱۵ واحد علمی و کاربردی در واحدهای تولیدی استان ایجاد شد.

صادقی  در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت گفت: واحدهای تحقق و توسعه در واحدهای تولیدی با هدف اشتغالزایی دانش‌آموختگان و تامین بازار با توجه به علم روز ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در محیط‌های فرهنگی مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به زیرساخت‌های ارتباطی مناسب از جمله اینترنت در این استان، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال یکی از راهبردهای استان سمنان در توسعه است و اکنون پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در سمنان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است و ایجاد برج فاوا نیز در دستور کار است.

صادقی تصریح کرد: اصلاح خاک، اصلاح بذر، افزایش بهره‌وری با راهبرد توسعه زنجیره ارزشی کشاورزی نوین در استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی و رتبه نخست استان سمنان در زمینه استخراج نمک، گچ، زئولیت، سلستین و دیگر مواد معدنی، افزود: افزایش شمار واحدهای فرآوری از جمله راهبردهای توسعه‌ای برای این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: سمنان از لحاظ اقتصادی بیشتر وابسته به بخش‌های خصوصی است و این استان سال طبق گزارش‌ها جزو سه استان برتر کشور در زمینه رشد اقتصادی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار