ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر در پنجاهمین دوه آزمون دستیاری

وزیر بهداشت از روند برگزاری پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد.

 بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری در ۲۹ حوزه امتحانی در کشور، گفت: از این تعداد ۳ حوزه امتحانی در تهران و مابقی در سایر شهرستان‌ها است.

وی افزود: در آزمون دستیاری تخصصی، ۲۰۰ سوال طراحی شده و کلید اولیه سوالات روز شنبه ۲۳ اردیبهشت بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود که داوطلبان ۴۸ ساعت فرصت دارند اعتراضات خود را به سوالات و پاسخ‌ها ارائه کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که تعداد رشته محل‌های انتخابی از سوی داوطلبان مجاز در آزمون دستیاری را از ۱۰ به ۱۰۰ رشته محل افزایش دهیم و امسال نیز داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند ۱۰۰ رشته محل را در ۲۵ رشته تخصصی، انتخاب کنند.

عین اللهی از ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری خبر داد و گفت: از کل ثبت نام کنندگان، ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند. همچنین میزان ظرفیت پذیرش، زمان انتشار کارنامه اولیه و زمان انتخاب رشته محل از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۹۰ داوطلب در پنجاهمین آزمون دستیاری شرکت کرده اند که ۴۷۵ نفر از آن‌ها زن و ۳۱۵ نفر نیز مرد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار