نماینده مردم یزدو اشکذر در مجلس:

قرارداد‌های سه ماهه تضمین کننده فردای کارگر نیست

جوکار گفت: قرارداد‌های سه ماهه تضمین کننده فردای کارگر نیست و کسی که بعد از ۸۹ روز نداند که سرکار هست یا نیست، طبیعتا هیچگاه امنیت شغلی نخواهد داشت.

محمد جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس  شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات کارگران استان یزد در خانه کارگر گفت: مشکلات معیشتی کارگران، نبود امنیت شغلی کارگران، وجود مشکلات خدمات درمانی، تبعیض بین کارگران بازنشسته و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و عدم وجود مکان مناسب برای کانون بازنشستگان در شهرستان‌های استان یزد از جمله مشکلات مطرح شده از سوی شورای کارگران استان یزد بود.

او با تاکید بر اینکه جلسات باید بیشتر باشد تا کارگران بتوانند مشکلات خود را مطرح و ما نیز پیگیری کنیم، گفت: رابطه بین کارگر و کارفرما رابطه اخلاق انسانی باشد و رعایت حق و حقوق طرفین شود، قانون کار هم بر اساس همین موارد است که برخی از موارد آن اجرایی نمی‌شود، باید پیگیری کنیم.

 جوکار با تاکید بر اینکه تشکل‌های کارگری باید جدی پیگیر رفع مشکلات کارگران باشند تا به نتیجه برسند، افزود: بسیاری از کارگران به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند تا مشکلاتشان را مطرح کنند، در طول این سال‌ها هیچ نامه‌ای نبوده که دریافت کرده باشیم و یا پاسخ یا ارجاع نداده باشیم.

او در خصوص امنیت شغلی کارگران، گفت: قرارداد‌های سه ماهه تضمین کننده فردای کارگر نیست و کسی که بعد از ۸۹ روز نداند که سرکار هست یا نیست، طبیعتا هیچگاه امنیت شغلی نخواهد داشت که در این خصوص اگر موادی از قانون نیاز به اصلاح دارد، اعلام کنید تا دنبال کنیم.

جوکار در پایان تاکید کرد: نمایندگان استان یزد همگی طرفدار حق و جامعه کارگری هستند و می‌خواهیم مشکلات کارگران و مردم مرتفع شود به شرط اینکه تشکل‌های کارگری هم این مسئله را خواسته باشند و دنبال برگزاری جلسات به صورت فصلی باشند تا بتوانیم مشکلات کارگران با همفکری و هم اندیشی یکدیگر مرتفع سازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار