امام جمعه همدان:

حق کارگر نباید ضایع شود

امام جمعه موقت همدان گفت: کارگر‌ها به خوبی در مشکلات مختلف، چون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان مواظب باشند حقوق آن‌ها ضایع نشود.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری درباره مهار تورم و رشد تولید را هم مسئولان باید به اجرا بگذارند و هم مردم افزود: هر کس هر مقدار که می‌تواند حتی با ساخت کارگاه کوچک گام پیش بگذارد و گمان نکند که این کار کوچک او بی‌تأثیر است بلکه این گام‌های کوچک هستند که به کار‌های بزرگ ختم می‌شوند و موجب افزایش رونق اقتصادی می‌شود. 

او افزود: در سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی هستیم، ایشان از بزرگان شیعه و مرجع کل شیعیان بودند و عموم شیعیان از این مرجع عالی قدر تقلید می‌کردند و حضور ایشان باعث شد مرجعیت از عراق به قم منتقل شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه یکی از شاگردان مرحوم بروجردی، حضرت امام خمینی (ره) است تصریح کرد: آیات بزرگ قم اکثراً از محضر آقای بروجردی استفاده کردند و تا زمانی که ایشان در حیات بودند رژیم شاه مراعات می‌کرد، اما با ارتحال ایشان سلسله‌برنامه‌هایی علیه اسلام برنامه‌ریزی شد که امام خمینی قیام کردند و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

اوبا اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: اسلام هم به تحصیل علم و هم تحصیل کار، مال و اقتصاد، جهاد و جانفشانی در راه خدا و تقوا اهمیت بسیار داده است.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه کارگران در انقلاب به خوبی درخشیدند افزود: کارگر‌ها به خوبی در مشکلات مختلف، چون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان باید مواظب باشند حقوق کارگر ضایع نشود.

اوبا اشاره به اینکه دنبال کار کردن، کارگری کردن بسیار در اسلام دارای اهمیت است تصریح کرد: جا دارد به کارگران تبریک گفته و از مسئولان می‌خواهیم در پشتیبانی از این قشر و رفع مشکلات حداکثر تلاش را داشته باشند، این مهم هم مطالبه جمهوری اسلامی است و هم در قبال خداوند مسئول هستیم.

امام جمعه موقت همدان در ادامه به سالروز عملیات تکمیلی والفجر ۸ که مقدمه آزادی خرمشهر بود اشاره کرد و گفت: هشتم شوال سالروز تخریب بقیع هم هست که توسط وهابیت انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.