ابراز امیدواری سازمان ملل در مورد افزایش تعاملات با سوریه

معاون سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که تعامل با سوریه افزایش پیدا کند.

 فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در اظهار نظری در ارتباط با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصریح کرد که "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل امیدوار است افزایش تعاملات با سوریه به پیشرفت روند سیاسی بیانجامد. 

 فرحان حق، امروز دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: "ما از بیانیه روز گذشته اتحادیه عرب و بازگشت سوریه به جلسات آن مطلع هستیم. دبیرکل سازمان ملل متحد امیدوار است که افزایش تعامل با سوریه منجر به پیشرفت در روند سیاسی در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت شود".

او با تأکید بر نقش حیاتی اینگونه تعاملات بر دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه، افزود: "نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه به همکاری نزدیک با همه بازیگران از جمله اتحادیه عرب ادامه خواهد داد".

سخنگوی اتحادیه عرب دیروز، یکشنبه، اعلام کرد که وزرای خارجه این اتحادیه در نشست خود در قاهره با بازگشت سوریه به اتحادیه موافقت کردند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در این نشست با اشاره به قطب بندی‌ها و اقدامات گروه های تروریستی در سوریه که به واسطه برخی از کشورها به منظور محقق کردن برخی اهداف سیاسی به سوریه آورده شدند، گفت: حضور برخی از این گروه های تروریستی در خاک سوریه نهادینه شد و ملت سوریه به تنهایی در برابر چالش های بسیار زیاد و متراکمی قرار گرفت که بر دوش آن بسیار سنگینی می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار