۱۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به مشمولان بیمه بیکاری در قزوین ارائه شد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۱۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی طی یک سال گذشته به مشمولان بیمه بیکاری در استان با هدف بازگشت دوباره آنان به بازار کار ارائه شد.

علی طاهرخانی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: این آموزش‌ها به ۴۹ نفر که برای آن‌ها بیمه بیکاری مقرر شده، ارایه گردید که از این تعداد پنج زن و ۴۴ نفر نیز مرد بودند.

این مسوول اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی به افراد فاقد مهارت یا جویای کار شانس آنان را برای ورود به بازار کار بدون شک تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده همچنین ۴۱۵ نفر از زنان خانه دار در استان قزوین از سوی مربیان این اداره کل آموزش‌های مهارتی خود را در رشته‌ها و بخش‌های مختلف دریافت کردند.

طاهرخانی اضافه کرد: ۸۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به این بخش از جامعه هدف خود را ارایه کرده ایم که انجام این مساله می‌تواند در ایجاد مشاغل و کسب و کار‌های خانگی و همچنین درآمدزایی بانوان و کمک به معیشت خانوار‌ها نیز موثر واقع شود.

این مسوول یادآور شد: اداره کل فنی و حرفه‌ای قزوین طی سال‌های اخیر در حوزه آموزش‌های مهارتی به اقشار آسیب پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و زندانیان نیز ورود قابل توجهی داشته و با آموزش‌های مهارتی خود این افراد را به سمت بازار کار سوق داده و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.