چین: آمریکا باید به خطوط قرمز ما در مورد تایوان احترام بگذارد

وزیرخارجه چین به آمریکا هشدار داد که باید به خطوط قرمز درباره تایوان احترام گذاشته شود.

رسانه دولتی چین امروز (دوشنبه) به نقل از وزیر خارجه چین گزارش داد که وی با سفیر آمریکا در چین در پکن دیدار کرده است.

«شین گانگ» وزیرخارجه چین، در این دیدار تاکید کرد که آمریکا باید به ویژه مسئله تایوان را به خوبی مدیریت کند، و افزود: «تثبیت روابط چین و آمریکا، اجتناب از مارپیچ نزولی و جلوگیری از حوادث بین چین و آمریکا ضروری است. طرف آمریکایی باید درک خود از چین را اصلاح کند و به عقلانیت بازگردد.»

او در ادامه باردیگر بر مسئله تایوان تاکید کرد و در انتها گفت: «آمریکا باید به قوانین ما و به طور خاص خطوط قرمزمان احترام بگذارد و از آسیب رساندن به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین دست بردارد.»

چهارشنبه هفته گذشته «هو کای هونگ» رئیس شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان (AIDC) اعلام کرد این جزیره به دنبال همکاری کردن با آمریکاست تا جنگنده‌های نسل جدید را بسازد.

نیروی هوایی تایوان هر روز برای جلوگیری از تهاجم جت‌های چینی به حریم هوایی اطراف جزیره تلاش می‌کند، زیرا پکن فشار خود را برای تلاش برای وادار کردن تایوان به پذیرش حاکمیت چین افزایش می‌دهد. تایوان در سال ۲۰۱۷ برنامه جنگنده نسل بعدی را اعلام کرد که شامل قابلیت‌های رادارگریز است، اما از آن زمان جزئیات کمی ارائه کرده است. اکثر کشور‌ها به خاطر چین به تایوان سلاح نمی‌فروشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای شیطان هیچ خط قرمزی وجود نداره
آخرین اخبار