احداث استخر‌های پلیمری در شهرستان میانه به شکل قارچ گونه

فرماندار میانه با بیان اینکه استخر‌های پلیمری در شهرستان میانه به شکل قارچ گونه احداث شده اند، گفت: در حال حاضر ۲۷۰۰ استخر پلیمری در سطح شهرستان وجود دارد که تنها ۱۰ درصد آن‌ها مجاز هستند.

مسعود سعادتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میانه با بیان اینکه این شهرستان بخاطر کاهش بارندگی ها، شرایط سختی را در تابستان در پیش دارد،گفت: باید استخر‌های غیرمجاز ساخته شده در اراضی منابع طبیعی و نیز چاه‌های غیرمجاز، بدون استثنا تخریب شود.

او بر لزوم صدور اخطار به متخلفان تاکید کرده، ادامه داد: با توجه به کم آبی ها، اولویت توزیع آب از سد‌ها باید به کشاورزانی باشد که الگوی کشت را رعایت کرده و با رعایت محدوده و شیوه آبیاری قطره ای، محصولات استراتژیک و دارای ارزش افزوده کشت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میانه نیز در این جلسه، بر لزوم ساماندهی کشت‌های جالیزی بااستفاده از نایلون که پس از کشت، در طبیعت رها و سبب تخریب محیط زیست می‌شوند، شده، افزود: در موضوع افزایش استخر‌های پلیمری، به دلیل گستردگی حوزه شهرستان، باید با همکاری و گزارش دهیاران و شورا‌های روستا، از افزایش این استخر‌ها جلوگیری شود.

محمود محمودیان بر تقویت امکانات دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده، افزود: متاسفانه با وجود صدور حکم برای متخلفین، گاهی برخی از دستگاه‌ها امکانات اجرای حکم را ندارند و در حال حاضر ۶۰ حکم در موضوعات استخر، بستر رودخانه و چاه غیرمجاز صادر شده و در اجرای احکام مانده است.

او در ادامه با اشاره به برخی سرقت‌های صورت گرفته از اموال دولتی، با تاکید بر اینکه هیچ ارفاقی در برخورد با سارقین این اموال وجود ندارد، افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری و حفاظت از اموال و تجهیزات، ضعیف عمل می‌کنند و این اموال با سهل انگاری رها شده است درحالیکه باید با حساسیت بالا مورد حفاظت قرار گیرند.

برچسب ها: احداث ، چاه غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.